2007年6月11日 星期一

Rejections...\ " /

  畢業典禮前幾天其實我心情還蠻糟的。Emily來信了,情況很不理想,才剛改好的二稿又被拒絕了,而且一次兩封。媽媽一直催促我再投稿詮達文教,『平白無辜就給妳兩千塊為什麼不賺?』但我真的有點累了。三年來,英文寫作是唯一給我一點點自信的領域,但最近的挫敗讓我很失望,很害怕,我怕Emily和我毀約、怕自己根本就沒有這個天份、怕這一輩子永遠也出不了書....



Subject: RE: Who's That Odd Guy?

Dear Emily,

With the picture book market being so slow and competitive, I'm afraid I have decided to pass on this as I don't think it would work. I hope I am wrong and that another editor snaps this up very soon.

Regrets and best wishes,
Janine

Janine O'Malley
Editor
Books for Young Readers
Farrar Straus Giroux
www.fsgkidsbooks.com





Hi Emily,

Nice to hear from you and congratulations on running your own agency!

Thanks for thinking of me for WHO'S THAT ODD GUY. It's sweet AND funny, but unfortunately I feel it has too much of a one-joke feel to it and I'm not confident it could withstand multiple re-readings. Given this, I'm going to pass.


While this particular project did not work out, I do hope you'll continue to send other promising projects my way. I'm currently looking for manuscripts (YA novel down to picture book age) set in South Asia, the Middle East, or Africa--or featuring characters linked to those regions.

Also, if you're free in the next month or so, perhaps we might meet for lunch some time? I could bring some of the books I work on to give you a sense of what I'm editing--and I'd of course love to hear about other children's book projects you represent.

Warm wishes,

Anne

Anne R. Gunton
Editor
Viking Children's Books
A Division of Penguin Young Readers Group
345 Hudson Street
New York, NY 10014
(p) 212-414-3408 / (f) 212-414-3399
anne.gunton@us.penguingroup.com



  每次大家問我書什麼時候出版我就很頭大,找到經紀人是個很不錯的進展沒錯,在還沒找到Emily前我也是這麼想的,以為找到經紀人就天下太平了,但我發現事實真的不是那樣,在國外出版-我再強調一次-真的很難....或許我該像作家論壇上的作家們建議我的一樣吧!先緩一緩,過一陣子再賣Who's That Odd Guy?....The wind might change, who knows?!

4 則留言:

  1. Don't be worried!
    我想到什麼時候才考的上好大學也是很頭大XD
    出版這種事好像也不是急於一時的(ex:羅琳)加油加油!

    回覆刪除
  2. 哦哦~蛋來了!!
    感謝妳的鼓勵,也祝福蛋蛋考上好大學好科系啊!!!一定可以的啦!別擔心!>ˇ<

    回覆刪除
  3. 我花了一段時間才找到如何留言.....〈我想應該跟我是電腦白痴這個事實沒關吧XD〉
    不過重點是我覺得妳一定可以的,只是像蛋蛋說的需要一點時間〈畢竟現在書太多了,而妳又是他們眼中的外國人〉要繼續加油喔,不要放棄自己一直以來的夢想喔

    回覆刪除
  4. 哈囉啊!小宛!

    呵呵...留言只要按左下方的「張貼意見」就可以了!
    剛開始玩網誌都是這樣啦~要稍微摸一下,過一陣子就熟了!

    是啊...我現在其實比較釋懷了,因為在論壇上看到許多比我更慘的作家,而他們還是美國人哩!我相信Emily一定會幫我找到理想的出版社的!...畢竟,我得分她15%的版稅耶!...XD

    回覆刪除